Nuo Apšvietos
amžiaus Europoje ir Šiaurės Amerikoje (18 a.) protestantizme atsirado dvi
priešingos tendencijos, kurios iki 20 a. išsiskyrė į dvi priešingas
organizacines grupes. Iš vienos pusės, daugelis laikėsi istorinių protestantų tikėjimo
ir etikos reikalavimų, suformuluotų 16 ir 17 a. protestantų išpažinimuose ir
katekizmuose; šie žmonės ir jų bažnyčios gali būti vadinami konfesiniais,
ortodoksniais ar konservatyviais. Iš kitos pusės, protestantų tradicijoje buvo
daug žmonių ir bažnyčių, kurie į religiją daugiausia žiūrėjo kaip į asmeninės
ar socialinės patirties dalyką, ne taip glaudžiai susijusį su tam tikrų tiesų
apie Dievą patvirtinimu ar tam tikrų moralinių taisyklių laikymusi; šie žmonės
ir jų bažnyčios gali būti vadinami kultūriniais protestantais ar liberalaus
protestantizmo atstovais.
- WRF
bažnyčios į dvasininkus neordinuotų atvirai praktikuojančių homoseksualų,
tuo tarpu kai kurios (bet ne visos) WARC/WCRC bažnyčios homoseksualius
dvasininkus priimtų;
- WRF
bažnyčios nepritartų homoseksualų santuokoms, tuo tarpu kai kurios (bet ne
visos) WARC/WCRC bažnyčios suteiktų gėjų poroms bažnytinę santuoką;
- visos
WRF bažnyčios moko istorinių krikščionybės teiginių apie Jėzaus
prisikėlimą ir Jėzaus stebuklus, tuo tarpu kai kurios WARC/WCRC bažnyčios
arba nelaiko šių tiesų svarbiomis, arba šių tradicinių krikščioniškų
teiginių aiškiai nedėsto.
Tai yra dviejų
labai skirtingų tendencijų išraiška tose bažnyčiose, kurios vadina save
„Protestantų“ arba „Reformatų“ vardu, o tai kartais sąlygoja socialinę bei
teisinę painiavą.
Kun. Prof.
Thomas K. Johnson, Ph.D.
Pasaulio
reformatų bendrijos (World Reformed
Fellowship), atstovaujančios 60 bažnytinių denominacijų ir 129
organizacijas-nares, delegatas
Vasario 11 d., 2013
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą