2013-03-14

Atviras Papilio, Salamiesčio ir Vilniaus evangelikų reformatų parapijų laiškas

Esame nepaprastai įskaudinti ir papiktinti dėl neįtikėtino masto šmeižto kampanijos,  vykdomos prieš Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčią, Sinodo Kolegiją ir jai priklausančias parapijas. Precedento ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje neturintys įvykiai spalio 23-24 dienomis, kai buvo išlaužtos bažnyčių durys, prisidengiant antstolio sprendimais užgrobtas parapijų turtas ir viešoje erdvėje paskelbtas melagingas šių įvykių traktavimas mūsų supratimu yra ne kas kita, kaip  siekimas sunaikinti tradicinę Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčią.

T. Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamas Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios - Unitas Lithuaniae – Sinodas, kuris yra atskilęs nuo Sinodo Kolegijos, o tuo pačiu ir nuo visos Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčios, nepagrįstai klaidina tiek religinę bendruomenę, tiek valdžios institucijas, teigdami, kad yra viena, vieninga Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčia, o jie esantys tie, kurie turi teisę kalbėti Bažnyčios vardu.
Pastarųjų dienų įvykiai tik patvirtina, kad tiesa yra iškraipoma sąmoningai siekiant savanaudiškų tikslų – dar labiau sukiršinti bendruomenes ir visais įmanomais būdais užvaldyti turtą.
Pirmiausia, su visa atsakomybe galime pareikšti, kad Papilio, Salamiesčio ir Vilniaus bažnyčios niekada nebuvo uždarytos tikinčiųjų bendruomenei. Mes dėjome visas pastangas, kad jos būtų remontuojamos ir prižiūrimos, šiose bažnyčiose visada vyko bažnytinė veikla – laikomos pamaldos, krikštijami vaikai, konfirmuojama, tuokiama, laidojama, organizuojamos stovyklos, vyko kiti renginiai. Informacija apie pamaldas visada buvo vieša ir prieinama visuomenei – bažnyčios skelbimų lentoje, rajono laikraščiuose. Apie kitus renginius taip pat buvo informuojama, svarbesni renginiai aprašomi periodinėje spaudoje. Visuose renginiuose galėjo dalyvauti kiekvienas panorėjęs! Jei dėl kažkokių priežasčių nebuvo noro dalyvauti, tai jau yra kitas klausimas, bet tikrai ne bažnyčios užrakinimo ar veiklos nevykdymo problema.
Dėl T. Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamo Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios - Unitas Lithuaniae – Sinodo teikiamos klaidinančios informacijos turėjome labai daug keblumų norėdami įregistruoti parapijų valdymo organus Juridinių asmenų registre. Teko imtis net kraštutinių priemonių – antstolio paslaugų – kad būtų užfiksuota parapijose vykstanti veikla. Tokius dokumentus Teisingumo ministerija turi, jie buvo pagrindas įregistruoti parapijų pirmininkus (kurie, reikia pažymėti, iš registro dingo paslaptingu būdu niekam nieko nepranešus ar neprašius). Parapijų pirmininkų įtraukimas į juridinių asmenų registrą rodo, kad Teisingumo ministerijai pakako pateiktų duomenų, įrodančių parapijų veiklą.
Tačiau T. Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamam Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios - Unitas Lithuaniae – Sinodui tai nėra kliūtis skleisti melagingą informaciją, esą neva Papilio, Salamiesčio ir Vilniaus bažnyčios buvo dešimtmetį uždarytos tikintiesiems.
Šiuo metu vyksta teismo procesai dėl turto, dėl veiklos legitimumo. Nei vienas iš jų nėra pasibaigęs, todėl net mums, teisinio išsilavinimo neturintiems žmonėms, kelia įtarimų  tokia veiksmų logika.
Kas atsakys kodėl?
·         nuolat viešoje erdvėje kartojamas kaltinimas kunigui Algimantui Kvedaravičiui  pasisavinus turtą, bendruomenėje jau vartojamas kaip tikras faktas, nors pagal LR Konstitucijos 31 straipsnį „Asmuo laikomas nekaltu, kol jo kaltumas neįrodytas įstatymo nustatyta tvarka ir pripažintas įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu“. Advokatas T. Kelpšas siekdamas sudaryti įspūdį, esą bažnyčios vadovai vykdo nusikalstamą veiką švaistydami bažnyčios turtą klaidina visuomenę, kadangi nutyli esminę aplinkybę, kad būtent pagal Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios vadovybės (tame tarpe ir pagal generalinio superintendento kun. Algimanto Kvedaravičiaus) skundą prokuratūrai buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl sukčiavimo.  Ir kodėl beveik neminimas tikrasis turto grobikas J. Strokanovas? Be to nutylima ir tai, kad T. Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamas Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios - Unitas Lithuaniae – Sinodas skelbiasi nukentėjęs dėl to, kad buvo parduotas jiems niekada nepriklausęs turtas! 
·         Vilniaus apygardos teismo nutartimi buvo   areštuotas Sinodo Kolegijos turtas draudžiant jį parduoti, įkeisti ar kitaip perleisti ar mažinti jo vertę. Tačiau prašymas paskirti visišką Sinodo kolegijos turto administravimą paskiriant turto administratorių buvo atmestas tiek Vilniaus apygardos teismų 2011-10-14 ir 2012-01-03, bei Apeliacinių teismų 2012-04-05 ir 2012-09-03. Turto saugotoją pakeitė antstolis savo patvarkymu. Kodėl taip skubama užimti bažnyčias, jei byla dėl turto dar nepasibaigusi?
·         Kodėl informacija apie turto perėmimą buvo pateikta taip, kad Sinodo Kolegijos atstovai fiziškai neturėtų galimybės dalyvauti perimant turtą?
·         Kodėl išlaužus bažnyčias buvo užgrobtas ir parapijoms priklausantis turtas (kuris jokias sprendimais neareštuotas)?
·         Kodėl turto saugotojas naudojasi turtu savo tikslams, nors yra tik saugotojas, o teismui panaikinus antstolio sprendimą - dar aktyviau imasi veiklos?
·         Antstolio patvarkyme nurodoma prievolė saugotojui sudaryti sąlygas Sinodo Kolegijai naudotis ir valdyti turtu (pagal paskirtį). Saugotojo reikalavimas prieš 7 dienas raštu prašyti leidimo pasinaudoti patalpomis įvardinant atsakingų asmenų ir dalyvių vardus, pavardes, gimimo metus yra sveiku protu nesuvokiamas konstitucinės teisės laisvai išpažinti savo tikėjimą suvaržymas. Būtent tokie veiksmai reikia įvardinti kaip užrakintos ir tikintiesiems neprieinamos bažnyčios!
·         Kodėl visuomenei pateikiama tik vienpusiška, tikrovės neatitinkanti ir bendruomenę klaidinanti informacija? Durų laužimo faktą fiksavo TV3 žurnalistė, bet TV3 vadovybė reportažą rodyti uždraudė. Straipsnis, bandantis paaiškinti situaciją iš kitos pusės, interneto svetainėje www.balsas.lt išbuvo tik parą, o „Valstiečių laikraščio“ redakcija išspausdinusi tą patį straipsnį  susilaukia grasinimų? Tuo tarpu straipsnis taip neteisingai įskaudinęs Vilniaus, Papilio ir Salamiesčio evangelikų reformatų bendruomenes plinta viešoje erdvėje šmeiždamas ir kiršindamas žmones.



Papilio, Salamiesčio ir Vilniaus evangelikų reformatų parapijų bendruomenės

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą