Esame nepaprastai įskaudinti ir papiktinti dėl neįtikėtino masto šmeižto kampanijos, vykdomos prieš Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčią, Sinodo Kolegiją ir jai priklausančias parapijas. Precedento ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje neturintys įvykiai spalio 23-24 dienomis, kai buvo išlaužtos bažnyčių durys, prisidengiant antstolio sprendimais užgrobtas parapijų turtas ir viešoje erdvėje paskelbtas melagingas šių įvykių traktavimas mūsų supratimu yra ne kas kita, kaip siekimas sunaikinti tradicinę Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčią.
T.
Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamas Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios -
Unitas Lithuaniae – Sinodas, kuris yra atskilęs nuo Sinodo Kolegijos, o tuo
pačiu ir nuo visos Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčios, nepagrįstai
klaidina tiek religinę bendruomenę, tiek valdžios institucijas, teigdami, kad
yra viena, vieninga Lietuvos evangelikų reformatų Bažnyčia, o jie esantys tie,
kurie turi teisę kalbėti Bažnyčios vardu.
Pastarųjų
dienų įvykiai tik patvirtina, kad tiesa yra iškraipoma sąmoningai siekiant
savanaudiškų tikslų – dar labiau sukiršinti bendruomenes ir visais įmanomais
būdais užvaldyti turtą.
Pirmiausia,
su visa atsakomybe galime pareikšti, kad Papilio, Salamiesčio ir Vilniaus
bažnyčios niekada nebuvo uždarytos tikinčiųjų bendruomenei. Mes dėjome
visas pastangas, kad jos būtų remontuojamos ir prižiūrimos, šiose bažnyčiose visada
vyko bažnytinė veikla – laikomos pamaldos, krikštijami vaikai, konfirmuojama,
tuokiama, laidojama, organizuojamos stovyklos, vyko kiti renginiai. Informacija
apie pamaldas visada buvo vieša ir prieinama visuomenei – bažnyčios skelbimų
lentoje, rajono laikraščiuose. Apie kitus renginius taip pat buvo informuojama,
svarbesni renginiai aprašomi periodinėje spaudoje. Visuose renginiuose galėjo
dalyvauti kiekvienas panorėjęs! Jei dėl kažkokių priežasčių nebuvo noro
dalyvauti, tai jau yra kitas klausimas, bet tikrai ne bažnyčios užrakinimo ar
veiklos nevykdymo problema.
Dėl
T. Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamo Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios -
Unitas Lithuaniae – Sinodo teikiamos klaidinančios informacijos turėjome labai
daug keblumų norėdami įregistruoti parapijų valdymo organus Juridinių asmenų
registre. Teko imtis net kraštutinių priemonių – antstolio paslaugų – kad būtų
užfiksuota parapijose vykstanti veikla. Tokius dokumentus Teisingumo
ministerija turi, jie buvo pagrindas įregistruoti parapijų pirmininkus (kurie,
reikia pažymėti, iš registro dingo paslaptingu būdu niekam nieko nepranešus ar
neprašius). Parapijų pirmininkų įtraukimas į juridinių asmenų registrą rodo,
kad Teisingumo ministerijai pakako pateiktų duomenų, įrodančių parapijų veiklą.
Tačiau
T. Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamam Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios
- Unitas Lithuaniae – Sinodui tai nėra kliūtis skleisti melagingą informaciją,
esą neva Papilio, Salamiesčio ir Vilniaus bažnyčios buvo dešimtmetį uždarytos
tikintiesiems.
Šiuo
metu vyksta teismo procesai dėl turto, dėl veiklos legitimumo. Nei vienas iš jų
nėra pasibaigęs, todėl net mums, teisinio išsilavinimo neturintiems žmonėms, kelia
įtarimų tokia veiksmų logika.
Kas
atsakys kodėl?
·
nuolat viešoje erdvėje kartojamas kaltinimas
kunigui Algimantui Kvedaravičiui pasisavinus
turtą, bendruomenėje jau vartojamas kaip tikras faktas, nors pagal LR
Konstitucijos 31 straipsnį „Asmuo
laikomas nekaltu, kol jo kaltumas neįrodytas įstatymo nustatyta tvarka ir
pripažintas įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu“. Advokatas T. Kelpšas siekdamas sudaryti įspūdį, esą
bažnyčios vadovai vykdo nusikalstamą veiką
švaistydami bažnyčios turtą klaidina visuomenę, kadangi nutyli esminę
aplinkybę, kad būtent pagal Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios vadovybės
(tame tarpe ir pagal generalinio superintendento kun. Algimanto Kvedaravičiaus) skundą prokuratūrai buvo pradėtas
ikiteisminis tyrimas dėl sukčiavimo. Ir kodėl beveik
neminimas tikrasis turto grobikas J. Strokanovas? Be to nutylima ir tai, kad T. Šerno ir R. Mikalausko vadovaujamas Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios - Unitas Lithuaniae – Sinodas skelbiasi nukentėjęs dėl to, kad buvo parduotas jiems niekada nepriklausęs turtas!
·
Vilniaus apygardos teismo nutartimi
buvo areštuotas Sinodo Kolegijos turtas
draudžiant jį parduoti, įkeisti ar kitaip perleisti ar mažinti jo vertę. Tačiau
prašymas paskirti visišką Sinodo kolegijos turto administravimą paskiriant
turto administratorių buvo atmestas tiek Vilniaus apygardos teismų 2011-10-14
ir 2012-01-03, bei Apeliacinių teismų 2012-04-05 ir 2012-09-03. Turto saugotoją
pakeitė antstolis savo patvarkymu. Kodėl taip skubama užimti bažnyčias, jei
byla dėl turto dar nepasibaigusi?
·
Kodėl informacija apie turto perėmimą buvo
pateikta taip, kad Sinodo Kolegijos atstovai fiziškai neturėtų galimybės
dalyvauti perimant turtą?
·
Kodėl išlaužus bažnyčias buvo užgrobtas
ir parapijoms priklausantis turtas (kuris jokias sprendimais neareštuotas)?
·
Kodėl turto saugotojas naudojasi turtu
savo tikslams, nors yra tik saugotojas, o teismui panaikinus antstolio sprendimą - dar aktyviau imasi veiklos?
·
Antstolio patvarkyme nurodoma prievolė
saugotojui sudaryti sąlygas Sinodo Kolegijai naudotis ir valdyti turtu (pagal
paskirtį). Saugotojo reikalavimas prieš 7 dienas raštu prašyti leidimo
pasinaudoti patalpomis įvardinant atsakingų asmenų ir dalyvių vardus, pavardes,
gimimo metus yra sveiku protu nesuvokiamas konstitucinės teisės laisvai
išpažinti savo tikėjimą suvaržymas. Būtent tokie veiksmai reikia įvardinti
kaip užrakintos ir tikintiesiems neprieinamos bažnyčios!
·
Kodėl visuomenei pateikiama tik
vienpusiška, tikrovės neatitinkanti ir bendruomenę klaidinanti informacija?
Durų laužimo faktą fiksavo TV3 žurnalistė, bet TV3 vadovybė reportažą rodyti
uždraudė. Straipsnis, bandantis paaiškinti situaciją iš kitos pusės, interneto
svetainėje www.balsas.lt išbuvo tik parą, o
„Valstiečių laikraščio“ redakcija išspausdinusi tą patį straipsnį susilaukia grasinimų? Tuo tarpu straipsnis
taip neteisingai įskaudinęs Vilniaus, Papilio ir Salamiesčio evangelikų
reformatų bendruomenes plinta viešoje erdvėje šmeiždamas ir kiršindamas žmones.
Papilio, Salamiesčio ir Vilniaus
evangelikų reformatų parapijų bendruomenės
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą